Husen i föreningen ligger lugnt och lantligt i Mosås, strax utanför Örebro. Bebyggelsen i Mosås består främst av småhus och hela byn kännetecknas av en lantlig karaktär där gatorna slingrar sig runt kvarteren. Lägenheterna är baserade på Myresjöhus koncept Start Living, vilket innebär att de består av fabriksproducerade volymer som är byggda färdiga i en torr inomhusmiljö och har sätts ihop på byggplats.

Skolor och Service
Bostadsområdet ligger nära Marieberg Galleria som erbjuder ett bra shopping- och serviceutbud. Centrala Örebro med ytterligare shoppingmöjligheter når man på bara femton minuter. I direkt närhet till bostäderna finns förskola och låg- och mellanstadieskolan Mosjö skola. I området kommer det att byggas en fin lekpark.

Förstklassigt trav och golf
För den aktive finns möjligheter till trevliga löpturer i grönområden nära bostadsområdet och spelar man golf så har man Mosjö Golf & Country Club på andra sidan bilvägen. Om du är hästintresserad så är det nära till Örebrotravet, som är en av Sveriges främsta travbanor.

Mitt i naturen - en kvart till city
Mosås omgärdas av åkermark och hästgårdar, men har ändå en stadsnära känsla eftersom Mariebergs Köpcentrum och stadsdelarna Marieberg och Adolfsberg inte ligger längre bort än en kort cykeltur. Mosås ligger på bara femton minuters avstånd från centrala Örebro via E20. Stadsbussen trafikerar Mosås och busshållplats finns på kort promenadavstånd från bostadsområdet.

Äventyr och badplatser runt hörnet
Bara en kvart från bostadsområdet finns äventyr för stora och små på Gustavsviksbadet. Här hittar du bland mycket annat Europas högsta och längsta vildvattenfors med hängbroar, laguner och pooler. Det finns även ett eget vattenlandskap för de allra minsta med lite snällare vattenrutschbanor, pooler och annat skoj. För de som gillar äventyr i naturen ligger Ånnaboda/Storstenshöjden endast en halvtimme från bostadsområdet. Det är Örebroarnas friluftsområde mitt i Kilsbergens storslagna natur och här sjuder det av aktiviteter året runt. För sommarutflykter både med cykel och bil finns det dessutom ett tiotal vackra badplatser nära Mosås.

Målsättningen för bostadsrättsföreningen är givetvis att alla skall trivas och känna trygghet och gemenskap i boendet.
Välkommen till Brf Mosjöäng 2!